28 Haziran 2013 Cuma

Android İlk Uygulama Oluşturmak

Merhabalar,

Daha önceki yazımda Windows için Android geliştirme ortam kurulumunu anlatmıştım. Ortam kurulumu olmayanlar yazıma buradan ulaşabilirler.
Bu yazımda Android ilk proje oluşturma ve android geliştirim ortamını tanımaya giriş yapacağım.

Yeni Proje Oluşturmak


  1. File -> New -> Project seçimini yapıyoruz.
  2. Android klasörü altında Android Project seçeneğini işaretleyip Next’e tıklıyoruz.
  3. Karşımıza gelen ekrandan proje detaylarımızı giriyoruz.




  • Project name proje adımız
  • Package name kullandığımız java paketimiz.
  • Application name ise uygulamamıza isim vermemizi sağlar.

Burada dikkat etmeniz gereken husus; paket ismini verirken standart com.deneme... ya da com.example... gibi paket isimleri vermeniz durumunda uygulamanızı android markete yükleyemiyorsunuz, bilginize.

SDK seçiminde de dikkat etmeniz gereken En yeni sdk android’in sahip olduğu tüm fonksiyonları kullanmaya olanak sağlar. Fakat uygulamamızı indirecek kullanıcıların kullandığımız sdk sürümüne veya daha üstüne sahip olmalıdır. Bu nedenle ne kadar düşük sdk kullanımı o kadar fazla kullanıcı demektir. Tabi bu durum projenin gelişimini etkilemeyecek düzeyde ve stratejik olarak alınacak bir karardır.

Proje ismi ve SDK seçiminden sonra devam ettiğimizde uygulama icon'u nu seçiyoruz ve devam ediyoruz.


  • Create Activity ise ilk çalışacak sınıfı oluşturur.
Blank Activity seçip devam ediyoruz.








Bu ekranda uygulamamız açıldığında çalışacak Activity class'ı ismini ve uygulama açıldığında kullanılacak ekran görüntüsü(layout) ismini giriyoruz ve Finish diyoruz.Eğer Create Activity’yi seçtiyseniz ADT eklentimiz Activity’yi genişleten bir class’ı  içeren bir proje yaratacaktır. Proje Hello World uygulmasını otomatik olarak içerir.

Projemizi oluşturduk. Şimdi bir dizin yapısına göz atalım.

  • src/ :
Activity (işlem) dosyalarımız ve kaynak dosyalarımız (.java dosyaları) bu dizinde tutulur.
  • gen/ :
ADT tarafından oluşturulan java dosyaları (R.java) bu dizinde tutulur.
  • assets/ :
Bu klasör boştur. Dosyalarınızı, verilerinizi bu dizinde tutabilir ve daha sonra “AssetManager” ile okuyabilirsiniz
  • bin/ :
Çıktı dizinidir. “.apk” dosyamız bu dizinde oluşturulmaktadır.
  • res/ :
Görüntü dosyalarını (ikon,logo vs.), kullanıcı arayüzünü, string değerlerini, tanımlamaları, menüleri, animasyon dosyalarını vs. tutar.
  • AndroidManifest.xml :
Bu dosya uygulamamız hakkındaki bilgileri (izinler, yayıncı, sürüm vs.) ve bileşenleri içerir.

Başlangıç Yapılandırması

Başlangıç yapılandırmalarını kullanarak Çalıştırılıcak proje ve aktivite , kullanılacak sanal makine ve emülatör, Girdi / Çıktı ayarlarını belirleyebiliriz. Uygulamamızı test etmek amacıyla farklı başlangıç yapılandırmaları tanımlayabiliriz. 
1) Run menüsünden Run Configurations’ı seçin.
2) Project Type List’ten Android Application'a sağ tıklayıp new'i seçin.

3) Yapılandırma ayarlarımız için bir isim girelim.
4) Evet ilk resimde göründüğü gibi Android sekmemizdeki ayarları yaptık. Burada uygulamamızın ilk açıldığında çalışacak aktivitemizin seçimini görebiliriz. Default şuan için.
5)Target sekmesine geçiyoruz ve önceden oluşturduğumuz bir sanal makine’yi seçiyoruz.

Android SDK kendinden bir sanal makine içermez. Emülatörü kullanarak uygulamamızı çalıştırmak için bir sanal makine yaratmalıyız. Eğer resimdeki gibi listede sanal makineniz yok ise yeni sanal makine yaratmak için Manage’ e tıklayın. Ve yeni sanal makine oluşturun.

Daha sonra Commen sekmemizden isteğe bağlı özellikleri ayarlıyoruz. Son olarak apply’ a tıklayalım ve yapılandırmamızı kaydedelim.






Evet proje başlatmayı tamamladık. Şu an çalıştırdığınızda Emülator başlatılır ve main.xml layout'u içeriğini uygulamnızda görürsünüz.Kod içeriğini önümüzdeki yazılarda inceliyor olacağız.Sonraki yazılarda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder